Flexrør udstødning.
Ernst Flexrør til udstødningen viser deres fleksibilitet hver dag, fordi de kan bruges til forskellige mærker og de er oftest de mest omkostningseffektive løsninger for gamle og nye biler. For mekanikkere, der skal bevise deres evner hver dag, betaler det sig at tage et nærmere kig på disse små multi-talenter af flexrør til udstødning.
Her er et eksempel, som næsten enhver kender, og som man i dag kan se rullende ind på værkstederne i et stigende antal: nemlig ældre VW dieselbiler med over 100.000 km på tælleren og et rungende udstødningssystem. Sandsynligvis skal et nyt helt nyt udstødnings-system monteres, og den kvalitets-minded reparatør overbeviser ”selvfølgelig” sin kunde til at vælge et Premium udstødningssystem som fx ERNST, som fungerer optimalt og har en lang levetid. Men så - et tilbageslag: det nye system runger højere end det gamle. ERNST har tidligere undersøgt sådanne køretøjer, og fandt at årsagen ikke var det nye udstødningssystem.
I den gamle udstødning byder til-rustet indmad ringe modstand for udstødningsgassen, hvor den intakte indmad overfører svingningerne forstærket til udstødningen. Sammenlagt er det disse svingninger fra udstødningsgassen og svingninger fra motoren, der giver støjen fra udstødningssystemet. Løsningen er et Ernst Flexrør, som installeres ovenfor den midterste lyddæmper i stedet for standard røret. Dette fjerner vibrationerne fra udstødnings-systemet og motoren. Bilen kører nu roligere og støjfri under ethvert omdrejningsniveau, så det er næsten som at få en ny bil!
Prøv derfor højkvalitets Ernst flexrør til en udstødning, såfremt udfordringerne opstår.